Duur: | Prijs: | Deelnemers:

Mindfulness voor jongeren met autisme (ASS) vanaf 12 jaar

Mindfulness ASS is een nieuwe therapievorm die jongeren (en volwassenen) met autisme kan helpen om meer rust (in het hoofd) te krijgen. Er is weinig communicatie voor nodig. Er wordt weinig tot niet stilgestaan bij wat je precies denkt en voelt, en dit wordt niet verder ontleed. Inzicht in gevoelens en gedachten staan niet centraal. Wel worden concrete technieken aangeleerd om met moeilijke situaties om te gaan. De focus wordt gelegd op ontspanning in spannende situaties.

De Mindfulness ASS oefeningen leren onder anderen om:
• niet meer op alles te hoeven doordenken
• piekergedachten te verminderen
• de aandacht zelf actief te sturen en richten, bijv. ademhaling
• meer contact te krijgen met het eigen lichaam
• het beter kunnen aangeven van grenzen
• minder last te hebben van prikkels/geluid
• minder overbelast raken
• beter in slaap te vallen
• Mindfulness ASS oefenen helpen langdurige neerslachtig gevoelens te voorkomen

Dit wordt ondersteund door wetenschappelijk onderzoek, hieruit blijkt dat Mindfulness ASS mensen met autisme effectief helpt https://www.autismeexpertise.nl/. Van belang is dat bij deze training het taalgebruik is aangepast. Dit betekent dat er rekening wordt gehouden met de informatieverwerking. Doordat deelnemers meer rust in het hoofd ervaren, is er ook meer ruimte voor ontwikkeling op andere gebieden.

Programma: intakegesprek – 9 trainingsbijeenkomsten (2 uur per bijeenkomst) – een syllabus en oefeningen digitaal dit ter ondersteuning voor thuis.
• Bij minder dan drie aanmeldingen 395 euro
• Vanaf vier personen 345 euro

Ginny Krijgsman is pedagoog/gezondheidstherapeut en opgeleid als Dru-Yogadocent bij dr. M. Patel (U.K.) Bij dr. A. Spek heeft zij de training voor Mindfulness ASS gevolgd.
Aanmelden voor een intakegesprek kan via gkcoachpraktijk@gmail.com M: 06 - 508 360 55