Theatervoorstelling: Who's affraid of Charlie Stevens?

Romana Vrede en CLUB GEWALT presenteren een levend kunstwerk over Charlie Stevens. Charlie Stevens is een jongen van 13 jaar met autisme en een verstandelijke beperking.

Charlie Stevens is een jongen van 13 jaar met autisme en een verstandelijke beperking. Hij is non-verbaal en is gediagnosticeerd als extreem zwakzinnig. Charlie is een kind van 13. Fysiek een jongen van 17, uitgepuberd, niet meer schattig, mentaal een kind van 2 dat Bob de Bouwer leuk vindt. De woede-uitbarstingen als hij overprikkeld raakt zijn inmiddels gevaarlijk. Laatst kreeg hij er een, achterop de fiets bij zijn vader. Meteen politie erbij. Een van de begeleiders loopt een hersenkneuzing op. Als ik de brief van de advocaat zie, word ik koud.

Afgelopen zondag vond er een voorstelling plaats in Den Haag. Anneke Groot (oprichter CSL) was spreker in de nabespreking, om te vertellen over Contactgericht Spelen en Leren (CSL). Vanaf 26 januari 2017 spelen ze 8 keer op locatie in Den Haag, Kerkstraat 11.

Bron: http://www.projectcharlie.nl/

Meer Uitgelicht

- Nieuwe ruime locatie.
- Autistisch kind in de klas
- Landelijke opendag Stichting Horison
- Herken de symptomen van autisme
- Theatervoorstelling: Who's affraid of Charlie Stevens?
- Een kijkje in het hoofd van iemand met ADHD
- Waar zit de overlap tussen ADHD en autisme?
- Basiscursus CSL Stichting Horison
- Kabinet wil kinderen met beperking minder snel vrijstellen van leerplicht
- Meisjes krijgen vaak pas autismediagnose als situatie escaleert