Speelkamer Groei!

In de speelkamer zijn de kinderen de baas. Kinderen mogen bepalen, mits het natuurlijk wel veilig is. Controle in handen geven van de kinderen geeft hun een veilig en vrij gevoel. Kinderen voelen zich fijn als ze zelf mogen bepalen wat ze willen spelen. Wij, de professionele spelers, volgen. Zo kan het kind zijn eigen tempo bepalen.

Contact maken door spelen

Contact maken is altijd op uitnodiging van het kind. Zeker bij kinderen met ASS is het heel belangrijk dat zij aan kunnen geven of ze wel of (nog) geen contact willen. Juist door ze nergens toe te dwingen, worden kinderen nieuwsgierig en zullen ze sneller contact maken. Is het contact tot stand gekomen dan kunnen we aan doelen gaan werken. Dit moet breed gezien worden. Een doel kan al zijn dat we samen met een autootje rijden tot het aanleren van een vaardigheid als bv. aankleden. We beginnen met een klein doel. Een stapje van 0,0001 is ook een stapje. Maar wel nodig om tot contact te komen. Pas daarna kunnen we kijken welke mogelijkheden er zijn. Dit alles bespreken we met ouders/verzorgers en wordt opgenomen in een handelingsplan of zorgplan.

Kinderen spelen altijd

Helaas is spelen voor kinderen met ASS vaak moeilijk, ze weten niet wat ze kunnen spelen. Door spel aan te bieden geven we spelen een kans. Wees niet teleurgesteld als het kind niet meteen meespeelt of jouw spelideeën overneemt. Spelen vraagt vaardigheden. Vaak zijn deze vaardigheden niet aanwezig. Wel kunnen we vaardigheden aanleren. Onze speelkamer biedt deze uitdaging.

Speeluren

Onze speelkamer is op uurbasis beschikbaar. Er is altijd een professionele speler aanwezig. Wil je meer weten van onze speelkamer? Maak een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking.