Duur: | Prijs: | Deelnemers:

Encaustic geeft jezelf nieuwe inzichten met bijenwas

Encaustic is een techniek waarbij wordt geschilderd met verwarmde bijenwas. Door bijenwas te verwarmen wordt het materiaal zacht en vloeibaar en kan het met verschillende technieken op papier gebracht worden.

Intuitief encaustic betetekent dat je vanuit je intuitie of gevoel de kleuren op het papier brengt zonder vooraf een voorstelling te hebben van wat het gaat worden. De bijenwas wordt met een strijkijzertje op papier gebracht. Aan jou de keuze welke kleuren je wilt gebruiken.

De kleuren kunnen in elkaar overvloeien of veranderen en er ontstaan vanzelf mooie schilderijen. Als de bijenwas droogt ontstaan er figuren in je schilderij, bijvoorbeeld dieren, gezichten, landschappen. De figuren die ontstaan kunnen persoonlijk betekenis geven aan je schilderij en je helpen inzichten te geven in de dingen die je bezig houden.

Teken- en of schilderervaring is niet nodig. Iedereen kan met deze techniek een mooi schilderij maken.

Helaas zijn er op dit moment nog geen nieuwe data bekend.
Neem contact op voor meer informatie.